Chokladmousse







Chokladmuoussen som jag gjorde till tårtan i fredags. Tre sorter blev det: vit chokladmousse, mjölkchokladmousse och mörk choklad mousse. Jag utgick från samma recept för alla tre, men till den vita chokladmoussen hade jag mer vit choklad och till den med mörk choklad hade jag mindre choklad än i receptet för bästa konsistens.


Chokladmousse

150 g choklad
100 g naturell färskost
2 dl vispgrädde

Bryt chokladen i bitar, smält den i grädden i en kastrull på svag värme på spisen. Var noga med att inte grädden börjar koka. När chokladen smultit får blandningen kallna i kylskåp ordentligt, gärna över natten. Vispa sen upp blandningen tillsammans med färskosten.

Kommentarer
Postat av: Sandra drömkaka

Åh så himla gott med chokladmousse i tårtan!! Ha provat med chokladganache i men inte mousse, så det här receptet sparar jag direkt :)

2011-02-11 @ 13:35:18
URL: http://dromkaka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0