Vaniljmuffins med chokladbitar i

Nu när det är så där grådaskigt och slaskigt ute tycker jag det är viktigt att försöka liva upp vardagen på olika sätt. Nyss fikade jag med mig själv: nybakta muffins och en kopp te. Har man inget annat för sig är det faktiskt himla mysigt! Teet var ett från apoteket med smak av kanel och kardemumma, min nya favoritkrydda. Muffinsarna var luftiga och goda!  



Muffins

ca 12 mellansmå muffins

1 ägg
1 dl socker
½ dl mjölk
50 g smör
1 ½ dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
1 tsk vaniljsocker
ca 100 g choklad

Sätt på ugnen på 200 grader. Vispa ihop ägg och socker vitt och pösigt. Smält smöret, häll i mjölken, och häll ner i äggblandningen. Rör ihop mjölet tillsammans med bakpulvret och vaniljsockret och vänd ner i resten av smeten med en slickepott. Hacka chokladen grovt och vänd ner den också. Häll i muffinsformar placerade i en muffinsplåt. Grädda mitt i ugnen i ca 12 minuter.

Kommentarer
Postat av: Sandra drömkaka

Hej :) Och tack för din fina kommentar!! :) Du har ju en jättefin bakblogg du med, älskar din header-bild, så himla fin!



Och jag håller med; man ska passa på att njuta av mysigt och gott fika varesig det är i sällskap eller om man avnjuter det själv :)

2011-02-11 @ 13:33:18
URL: http://dromkaka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0