Claras favorit-kladdkakemuffins

Kladdkakemuffins var det ja! Jag har utgått från ett kladdkaks-recept på från Arlas kokbok, men jag har ändrat lite så det blir mer kladdmuffins. Bild kommer snart när jag har bakat dom små nyttigheterna själv igen!







Kladdkakemuffins
ca 18-20 muffins

150 g smör
3 dl socker
1 dl kakao
2 tsk vaniljsocker
2 ägg
2 dl vetemjöl


Sätt ugnen på 175 grader.
Smält smöret i en tvåliterskastrull. Ta den från värmen. Rör ner socker, kakao och vaniljsocker med en balongvisp eller något liknande. Rör ner ett ägg i taget och tillsist mjölet. Enklast är det om man tar lite mjöl åt gången, det hamnar lätt utanför annars. 
Fördela smeten i muffinsformar  och grädda i nedre delen av ugnen i inte mer än 17-18 minuter. Kakorna ska vara lösa i mitten. Låt dem svalna på galler och ställ sedan in i kylen minst en timme.
Gott är det med vispad grädde eller vaniljglass till!

Kommentarer
Postat av: johanna

ÄNTLIGEN! Sen måste du lägga ut det jag skickade dig!<3

2011-01-24 @ 17:52:12
Postat av: Clara underbara pussgurka<3

åhh! jag ska baka baka hela natten! tack<3

2011-01-24 @ 17:57:55
Postat av: frida

jag bakar det just nu! ;)

2011-01-25 @ 16:28:23
URL: http://fridaysrum.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0