Mandelmassakakor

Nejmen titta! Nu har jag tillslut startat min bakblogg. Här tänker jag skriva in mina favoritrecept och såklart nya recept som jag provar på! Designen är inte helt klar, men jag tänker ändå börja smygblogga lite. Vad passar då bättre än ett recept på världens enklaste kakor?





Mandelmassakakor
ca 14-16 st

200 g mandelmassa
1 äggvita

(Till dekoration)
Valnötter, hasselnötter eller mandlar

Sätt ugnen på 175 grader.
Riv mandelmassan på ett rivjärn.
Vispa äggvitan ordentligt.
Blanda ner mandelmassan.
Forma till små bollar och lägg på plåt med bakplåtspapper.
Om du vill, tryck ner en nöt i varje kaka.
Grädda sedan mitt i ugnen i 10-12 minuter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0