Regnbågsmuffins

Det här receptet på muffins har jag bakat enda sedan jag var liten. Säkert hundra gånger, minst. Att de den här gången blev i regnbågens färger var för att jag har sett det på massor av bloggar, och nu tänkte jag testa själv. Jag är ganska nöjd, eftersom det var första gången jag provade. Det som skulle kunna vara annorlunda skulle vara ifall vi skulle haft gul hushållsfärg hemma också, nu hade vi bara blå, röd och grön. Men, jag är som sagt nöjd ändå. 







12 muffins

2 ägg
2 dl socker
100 g margarin
1 dl mjölk
3 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
2 tsk vaniljsocker

Sätt ugnen på 200 grader.
Vispa ihop ägg och socker riktigt vitt och pösigt. Smält margarinet och blanda ner tillsammans med mjölken i äggblandningen. Blanda mjöl, bakpulver och vaniljsocker och vänd ner i smeten med en slickepott.
Fördela smeten i några skålar, lika mycket i varje. Droppa ner olika husållsfärger i de olika skålarna. (Tyvärr glömde jag bort att ta kort efter jag "färgat" smeten.) Fördela smeten, en färg i taget, i muffinsformar, och grädda i ugnen ca 12 minuter. Prova med en provsticka, stickan ska vara torr när du provat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0