Syltkakor - igen

Jag har redan delat med mig av ett recept på syltkakor, men igår bakade jag igen och blev ännu nöjdare med resultatet. Anledningen är väl antagligen att receptet är bättre helt enkelt. Så om ni vill baka syltkakor så tycker jag ni ska gå efter det här receptet:


125 g margarin
0,75 dl socker
2 dl vetemjöl
0,5 dl potatismjöl
2 tsk vaniljsocker
knappt 1 tsk bakpulver

0,5-1 dl hallonsylt

Sätt ugnen på 200 grader.
Rör rumsvarmt margarin och socker poröst. Blanda mjöl, vaniljsocker och potatismjöl och bakpulver och tillsätt det. Rör ihop till en deg. Använder du matberedare tillsätts allt från början, margarinet kylskåpskallt och skuret i bitar.
rulla degen till en längd och dela den i 24 lika stora bitar. Gör dem till kulor och lägg dem i små pappersformar. Gör en fördjupning i varje kaka och lägg i en klick sylt.
Grädda i mitten av ugnen 10-12 minuter. Låt svalna, och sen njut!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0