Kladdkaka

När jag sitter här och tittar runt för mig själv, slår det mig plötsligt: Jag har ju inte gett er världens godaste kladdkaka! Ingen bakblogg utan det ultimata receptet på en kladdkaka. Och tänka sig att jag faktiskt, av en händelse, har just en kladdkaka stående nere i köket och som bara står och ser god ut.

150 g smör
3 dl socker
1 dl kakao
2 tsk vaniljsocker
2 ägg
2 dl vetemjöl

Sätt ugnen på 175 grader. Smält smöret i en kastrull och blanda i sockret, kakaon och vaniljsockret. Blanda i ett ägg i taget och tillsist mjölet. Häll ner smeten i en smörad och bröad form och grädda i nedre delen av ugnen, inte mer än 20 minuter, helst runt 18-19 minuter.

Vill du testa något nytt? Prova att bröa formen med kokosflingor istället för ströbröd.

Kommentarer
Postat av: Hanna E

är det receptet du gjordetill matte på hns fest?? <3

2011-04-04 @ 21:56:42
Postat av: Emmas Kakburk

Svar: japp det var det här receptet! Kram<3

2011-04-10 @ 15:57:18
URL: http://emmaskakburk.blogg.se/
Postat av: hedda:)

gud va' gott, kladdkaka e min favorit! m det var länge sen du skrev ett nytt inlägg: tråkigt! jag gillar din blogg!!

2011-04-20 @ 21:03:26
URL: http://web.me.com/heddas/sweettooth

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0